söndag 12 december 2010

Ordlista

Nu börjar Harry kunna säga ett par ord, en del bara en gång...men ändå! Måste skriva ner dom innan jag glömmer bort dom :)

Mamma
Pappa
Kisse
Ampa = lampa
Tutte
Titta
Vov-vov
Oll = boll
Bil(blir mer som biiiiiiiil)
Ulle = bulle
Mommo(=mormor)
Däää(=där)
Sally
Harry
Äta

Det var nog alla, tror jag!

Idag har lillen varit hos mormor hela dagen! Jag har jobbat och Ante har jobbat på övervåningen tillsammans med Jesper.
Han hade varit full fart på hela tiden och vägrade först att sova i spjälsängen hos henne. Men till slut, efter mycket vaggande och nynnande så somnade han.
När jag hämtade honom på eftermiddagen/kvällen så tror jag Harry hade öppnat varenda låda och skåp och slitit ut det han kom åt... ;)
För första gången på, jag vet inte hur länge, så somnade inte lillen på en gång när vi la ner honom.. Tror han var lite för uppe i varv för att kunna sova. Fick vara uppe en stund, sen släckte vi ner här och vaggade honom en liten stund. Sen somnade han som en klubbad säl, lill-tröttisen.

Toker :)

1 kommentar:

  1. Ja han tänkte hjälpa mormor med julstädningen förstås, tyvärr tappade han sugen när han hade slängt ut allt!

    SvaraRadera