måndag 21 mars 2011

Lediga och förkylda

Idag hade jag och lillen en efterlängtad ledig dag! Tråkigt nog så har han blivit ganska så förkyld, så han får vara hemma från dagis imorgon sen får vi se hur han mår.
Vi lyckades ändå knöka in rätt mycket efter en väldigt lugn förmiddag på hemmafronten. Efter sovstunden åkte vi iväg och handlade, sen en sväng till Jysk för att hitta en liten barnfåtölj men det fanns bara sackosäckar av det mindre vackra slaget...
For och hälsade på farmor en snabbis och lämnade gardinerna som hon ska sy upp åt oss. Himla snällt att hon gör det, för jag är helt värdelös när det gäller att sy!
När Harry fått lite fika i magen for vi och hälsade på Ante på jobbet, eftersom han bara hade fleecejacka på sig så kunde han lubba på i rätt bra fart. Tyckte det var lite skräpigt på FoT så han tog några diskborstar och sopade golvet ;)
När vi ändå var i stan så for vi till mormor också, så fick han äta middag där tänkte jag. Men lillen hade andra idéer. Ville inte äta någe alls nästan och var verkligen inte på humör. Fick däremot i honom en halv banan och några kex när vi kom hem.
Som tur var så åt han ändå nästan en hel portion gröt innan läggdags så han klarar sig över natten.
Den här gången är det Ante så får vara hemma med lille sjuklingen, har ju tagit dom andra gångerna och det lär ju synas på lönebeskedet...Sen kan det ju vara bra om jag är där dom sista tre veckorna jag har kvar.

Lille godingen vilar sig efter en full eftermiddag
Godingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar