söndag 23 maj 2010

Babysim, playdate och besök

En full dag! :)

Började som vanligt med babysim och den här gången såg man verkligen vilka framsteg han gjort! Simmade på riktigt bra med benen, höll i sig i kanten själv och när han fick ligga på Antes rygg så var det nog det roligaste på hela stunden! Han såg så nöjd ut :)
Men det roliga fick ett abrupt slut då det helt plötsligt började trycka på! Ante slet upp han ur vattnet och så kollade vi i brallan och där var ingen vacker syn. Och värre skulle det bli... Gissa vem som fick "äran" att ta hand om skiten?!
Inte kunde jag sätta honom i duschen när det såg ut som det gjorde i brallan, utan mölade in oss på en toalett och satte honom i handfatet och försökte tvätta av honom så gott som det gick. Självklart så fanns det inget varmvatten så ni kan ju gissa hur nöjd han var!
Byxorna ska vi inte ens prata om! Rätt så nasty!
Hur som haver, till slut så var det tillräckligt rent för att kunna gå ut till duscharna och tvätta av honom ordentligt. Vilken pärs!
Nästa söndag är sista gången, himla tråkigt! Då ska vi se till att filma lite också :)
Efter denna intensiva morgon så sov lillen i 1,5 timme. Han var helt slut!

Mitt på dagen så fick vi besök av Lilly med familj. Jättetrevligt att ses för nu var det länge sen sist! Fick en superfin kokbok "Smulpajer" i födelsedagspresent. Nu ska det bakas ordentligt från dom härliga kokböckerna jag fått :D
Dom sprang runt i sina gåstolar och hade sig. Men Harry var lite för burdus och högljudd för Lillys smak men när han inte tittade på henne så gick det bättre.

I eftermiddag så kom farfar och farmor och hälsade på. Lillen fick en leksak som han gillar väldigt mycket, med knappar som man trycker på så poppar det upp en gubbe i lådan.

Mitt i alltihop fick jag och Ante för oss att det var Mors dag idag...Fick snabbt som attan planera om lite granna på schemat för att få ihop allt så vi kunde fara och gratta våra mammor. När allt var klappat och klart, så kom vi på att kolla i kalendern. Det var INTE Mors dag idag, utan nästa helg. Jaja...Då vet vi vad vi ska göra då :)


Harry och Lilly röjer runt

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHA jag dog av skratt! Dels pga skiten och sen om mordag! Jag fick lite panik i början när jag läste. Trodde att JAG hade glömt... haha

    SvaraRadera