tisdag 18 maj 2010

Rumphasar'n

Imorse var vi till öppna på Ålidhem, trevligt som vanligt med väääldigt många ungar! Lillen hittade en rolig brandbil;



Efteråt så for jag och Jessica ner till stan och knatade runt. Blev ingen shopping för min del men roligt att kika ändå.
Vi tog en lunch på Station och där charmade Harry ett sällskap med äldre damer :)

Han kryper ingenting än, åker bara bakåt när han försöker. Tänkte att han skulle få lite "inspiration" när han ser dom andra barnen på öppna men icket. Istället så började han idag att sitta upp och trycka sig bak med fötterna, går ju det också men kanske inte lika effektivt...
Sen är det tydligen väldigt roligt att slänga sig bakåt, bara sådär. Har ju amningskudden runtom men han kan ju inte ha en hur länge som helst men känns inte riktigt bra att att bort just nu. Han kommer att slå huvudet rejält om han sitter utan!

Idag är det en stor dag, lillen fyller 8 månader idag :)
Fredag är det dags för BOEL-testet på BVC, men han kan lokalisera ljud så det ska nog inte vara några problem. Hoppas vi får väga och mäta honom, är nyfiken på hur lång han har blivit!


Roligt att knata runt

2 kommentarer:

  1. han hinner krypa - tro mig! ;) såg nog allt när du försökte få han att åla idag ;) så sööööt! :D gratta lillen på dagen!

    men du, den där gungan vill jag oxå ha! vart har du köpt den? :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Nu har jag och Alma tittat på videor med Harry. Alma gillade indian-videon, så hon verkar se fram emot att träffa lillen IRL. Kram

    SvaraRadera