söndag 27 november 2011

Lång paus...

...har det varit här på bloggen! Dags att uppdatera lite tror jag :)

Övervåningen tar sig mer och mer för varje dag! Nu är snart alla taklister uppe och till veckan kommer Antes kompis som ska hjälpa till att flytspackla golven. Väggarna är målade och fondväggen i vårt sovrum är uppe. Blev ett svartlaserat ekgolv, bryter av mot dom annars antikvita väggarna.
Inne i kottarnas rum har vi inte bestämt riktigt än, så det får bli antikvitt där också tills vidare. Är ju fort gjort att slänga upp en tapet senare eller om det blir wallies.
Idag har Micke varit här och hjälpt till med taklisterna, det är ju en massa jobbiga vinklar så det är inte helt fel att ha ett par extra ögon.

Nu är det 8 veckor kvar tills nästa nedsläpp. Helt otroligt så fort tiden går! På onsdag är min sista arbetsdag sedan blir det graviditetspenning för min del.
Riktigt skönt då det är ganska tungt på jobbet och man är inte lika smärt som tidigare ;)

Snart är det även dags för lillens första luciafirande, han ska vara en tärna. Ska bli himla mysigt! Hoppas bara glittret får stanna kvar på huvudet så pass länge att jag hinner ta några kort.

Lillen hade ju lite halvbesvär för ett tag sen vid läggning men nu är det lugna puckar igen. Han goar in sig i täcket och är hur nöjd som helst när vi lägger ner honom och inga ledsna gråt.
Däremot har han vaknat alldeles för tidigt vissa mornar men imorse fick vi lyxen att ligga till 7.40 innan vi gick upp och åt frukost hela familjen tillsammans :)
Det är också ett stort plus nu när jag blir ledig på heltid, att vi får mer tid tillsammans som familj. Att kunna äta middag tillsammans och bara ta det lugnt. Jag och Ante har ju växlat helger så det är alltid någon som jobbar på helgerna men nu är det slut på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar