torsdag 20 september 2012

Nästa gäng

Idag hade vi mammafika här hos oss, det är ju hög tid för småsyskonen att få bonda och umgås lite :) 
Elsa sov halva tiden dom var här men när hon var vaken tyckte hon det var jättekul med alla bebisar!
Hann även med att röja runt i gåstolen innan hon blev trött igen av allt besök.
Liten flashback till när dom större var små och vi träffades flera gånger i veckan, blir inte lika ofta nu av naturliga skäl. Men det är så trevligt när vi ses och jag ser alltid framemot när vi kan ses allihopa :)

Jag har börjat med Time out för Harry när han gör något han inte får. Han får två varningar och om han fortfarande inte lyssnar på tredje försöket så blir det en time out i 3 minuter. Och det funkar hur bra som helst! Han gör som jag säger utan utbrott och skrik. Det var ju såklart inte så populärt från början men nu sitter han på stolen utan problem. Jätteskönt! Nu slipper jag stå och tjata och gapa till ingen nytta och han får tydligare gränser och regler som jag tror han också tycker är rätt skönt.

Imorgon ska Elsa till BVC och göra BOEL-testet, hoppas det går bra efter alla hennes öroninflammationer. Harry får följa med också, tur dom har leksaker som han kan roa sig med inne på rummet. Efter det så blir det ut och shoppa presenter till alla kommande födelsedagsbarn! September är en månad fylld med kalas :)
Tur vi fick lite mer utspritt med andra barnet ;)

Pappa och Elsa busar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar