fredag 14 januari 2011

Äntligen helg

Det verkar som att Harry har börjat förstå att det är något på gång...När vi är på dagis så är han mer vaksam över vars jag är och kommer med jämna mellanrum och kollar att jag är kvar.
Får se nästa vecka hur det kommer att gå när vi ska börja träna på "Hejdå".
Annars var det en ganska bra dag, förutom den där ungen som ska puttas hela tiden! Tror personalen tog ett snack med mamman imorse och sen var dom som en hök på grabben. Hoppas det blir bättre snart.
Det är ju sångstund varje dag innan dom ska gå hem och nu har lillen börjat göra rörelserna till sångerna, åtminstone en av dom. Det heter något med "Jag vill röra på min kropp", då sträcker han upp armarna och gör som om han skulle plocka äpplen :)

Har äntligen lärt sig att uppskatta färsk frukt. Tack dagis :)

Eftersom Harry mest springer runt med kritorna i munnen på dagis, så tog jag fram papper och kritor så han fick rita här hemma. Kanske han får bättre koll på vad man ska använda kritorna till...
Han tyckte det var rätt kul om än många kritor skulle in i munnen. Även fast han inte alls tyckte om dom!
Mästerverket hamnade på kylskåpet, så klart :)

Lille konstnären

Nu är det helg, skönt med en liten paus från inskolningen. I natt har han sovit som en klubbad säl, men hela veckan annars har det varit ganska oroligt. Ibland tror jag han har grinat i sömnen.
Ante jobbar i helgen så jag och lillen ska nog bara ta det ganska lugnt, får se om vi hittar på något roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar