tisdag 8 februari 2011

Det rullar på

Lillen första heldag på dagis idag! Ante lämnade honom imorse och det gick hur bra som helst, han sprang till sina kritor och var bara nöjd :)
Det var däremot en ganska trött liten en som jag hämtade efter jobbet, när vi kom hem så åt han en rejält portion till middag! Och alldeles själv :)
En av fröknarna berättade att han varit bara på bra humör men ville inte sova mer än 40 minuter. Däremot så började han bli lite fundersam när andra föräldrar kom och hämtade, undrade om inte han också skulle bli hämtad snart. Lill-gubben!

Igår hade vi däremot en lugn dag, både jag och lillen var lediga och jag tror han tyckte det var riktigt skönt att få en vilodag.
Han har sovit som en liten gris hela natten också. Men han har börjat vara lite kinkigare vid läggningen nu, man får gå in efter några minuter och vagga honom lite och sen så somnar han. Är ju så mycket nytt som händer i hans liv nu så det är inte konstigt att han reagerar på det här sättet.
Han har börjar "prata" så roligt nu! Det låter som en kalkon nästan, typ "gobbelgobbelgobbel" :)

Det verkar som att jag har sålt min bil, så Ante är och kör den i tvätten nu så den är fin tills han kommer och hämtar den imorgonkväll :)
En ny biljakt tar vid!

Lässtund i köket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar