tisdag 27 juli 2010

Busplaneten

Idag var vi på Busplaneten tillsammans med Jessica och Desirée. Den här gången var det ändå rätt mycket folk och ganska så livat!
Lillen tyckte nog det var rätt kul ändå :)
Åtminstone till en början...
Skulle gå och hämta vagnen så jag lämnade honom tillsammans med dom andra och då började han tydligen störtgrina! Tur man inte var borta mer än en minut!
Han grät så mycket att han kräktes till slut! Så då var jag ju tvungen att gå och köpa en ny tröja då det inte hör till vanligheten att jag har ombyten till mig i skötväskan.
Så då tog Jessica honom medans jag sprang iväg. Då var det dags för nästa gråtattack. Stackars liten, han var jätteledsen! Och han som känner och tycker om Jessica!
Så vi tog snuttefilten och tutten sen satte vi oss i en fåtölj och myste lite så han fick lugna ner sig. Efter det så var han helt slut så då var det lika bra för oss vuxna att ta en lunch.
Verkar som han kommit in i separationsfasen nu.

Eftersom gröten inte lockar längre, så provade jag att ge honom turkisk yoghurt med grädde och lite fruktpuré till kvällsmål. Det gick ner minsann! Får se hur han står sig på det, men han har ätit rätt bra under dagen så det borde nog gå bra.

Nu så donar vi på här hemma, för imorgon så åker vi till Malå och hälsar på Markus och Isa :)

Lillen på Busplaneten (foto: Desirée)

1 kommentar:

  1. Härligt att det funkade! :) Turkisk yoghurt är perfekt att blanda ut i typ all mat som man själv gör så att det inte blir lika starkt för dem... och att man själv får känna lite mer smak :) Tack för idag!

    SvaraRadera