måndag 26 april 2010

Barnvagnsmaffian

Eftersom det var ett strålande väder idag, så blev det en promenad rund Nydala-sjön tillsammans med Jessica, Erica, Sofia och Anna med småttingar. Fem vagnar på en smal cykelväg...men finns det hjärterum så finns det stjärterum ;)
Lillen började bra, men blev grinigare och grinigare ju längre vi gick. Som tur var så kom Jessica på den kloka idén att han kanske var hungrig! Vilket han var...så efter lite vatten och fruktpuré blev han på bättre humör och kunde knoppa in när det var halva vägen kvar.
Var en väldigt trevlig och härlig prommis, vi var ute i ca 2,5 timme :)
All den friska luften gjorde Harry helt slut, han somnade redan 18.35 utan att ätit sin kvällsgröt. Så det får bli ersättning vid 22-tiden istället.

Sen har han blivit en riktig buspojke! När jag stod och lagade mat hörde ett litet försiktigt plinkade så jag vände mig om, och där ser jag det här:




Buspojken!

Fick även roa sig med en frusen haricot vert medan jag grejade på, även om han inte tyckte den var så jättegod blev den mer populär än moroten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar