onsdag 3 mars 2010

Lugna dagar

Igår blev en sväng till barnmottagningen för han började bli tung i andningen igen men som tur var så behövde han inte inhalera den här gången.
Fick en tid mitt bakningen så mina kärleksmums blev inte mums direkt...Så idag gjorde vi ett nytt försök och snacka om att dom blev goda!
Är ett så bra recept att jag måste nog dela med mig :)

Kärleksmums (en långpanna) 200grader i ca 10-15min.

5 ägg
4 dl socker
4,5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 nypa salt
5 msk kakao
2 dl vatten
300g smält smör
200g mörk choklad

Vispa ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner i äggsmeten.
Tillsätt vatten och smält smör + smält choklad.
Häll i en långpanna och grädda mitt i ugnen i ca 10-15. Den ska vara lite kladdig. Låt svalna.

Chokladglasyr

2 dl vispgrädde
2 msk espressokaffe
200 g mörk choklad

2 dl kokosflingor

Koka upp grädden och tillsätt kaffet. Låt svalna något, smält sedan ner choklad i grädden. Glasera kakan och strö över kokosflingor.



Idag tog vi en sväng till Strömpilen och strosade runt lite. Köpte lite kläder till lillen bland annat. Han växer ju så fort! Snart kan han ha dom fina kläderna han fick från farmor och farfar i julklapp! :)
Imorgon ska jag och Ante äntligen klippa oss, vi ser ut som två troll! Eller...iaf jag ;)

2 kommentarer:

  1. Ja men skriv åt hon som gjorde min. Hon gör det gratis! :) Är bara att du skickar ett mail åt henne! :) http://liindasdesign.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Hjälp så du frestas, INTE schysst! ;-)

    SvaraRadera